ScioŠkola Dobříš

Základní škola zahájila svou činnost od září 2024.

Text pod odkazy níže popisuje postup zápisů a přestupu do naší školy.  V tuto chvíli přijímáme žáky od 1. do 8. třídy. Přípravku na příští rok ještě zvažujeme. 

Žádost o zápis do 1. třídy

Žádost o přestup do přípravky až 8. třídy

Hodnoty a pedagogické zásady ScioŠkol

Naše škola

ScioŠkola v Dobříší zahájila svou činnost 1. září 2024. Jsme devítiletá základní škola. 

Jsme 17. základní škola v síti všech ScioŠkol. Navazujeme tak na zkušenosti škol již existujících.

DEN OTEVŘENÝCH DVEŘÍ 13. LISTOPADU 2025 a 7. LEDNA 2026 Začátek od 9 hodin. Debata s vedením školy v 9:30 a ve 14:30 hodin. 

Náš facebook

Školní vzdělávací program

Školní řád

Pravidla hodnocení výsledků vzdělávání a chování žáků

Inspekční zpráva ČŠI

Výroční zpráva ScioŠkoly Dobříš 2024/2025

Měsíční školné: 8700 Kč

Platí se pouze 10 měsíců, tj. září až červen.
Zahrnuje školu i družinu a klub.
Nezahrnuje náklady na stravu.
Nezahrnuje náklady na akce mimo školu.

Nadační fond ScioŠkol

klub a družina

Ranní klub v době od 7:30 do 9 hodin a odpolední klub až do 17 hodin v ceně školného. 

 

zajištěné obědy

Obědy dovážíme ze Sciokuchyně.

Rekonstrukce prostor

Co dál můžete na
ScioŠkole očekávat

  • MALÉ TŘÍDY Při třiceti dětech ve třídě je velmi obtížné pracovat jinak než frontální výukou. U nás jsou třídy menší, v případě potřeby zvyšujeme počet průvodců ve třídě.
  • MULTIROČNÍKOVÉ skupiny Děti podle potřeby rozdělujeme do víceročníkových skupin, tak aby se starší učili společně s mladšími.
  • RESPEKT K TEMPU A POTŘEBÁM DÍTĚTE V maximální možné míře vytváříme pro každé dítě podmínky, v kterých se bude cítit komfortně.
  • VÝUKA MATEMATIKY PODLE HEJNÉHO METODY Přístup profesora Hejného učí matematiku pro život, ne abstraktní rovnice.
  • ANGLIČTINA OD 1. TŘÍDY Bez angličtiny se v budoucnu neobejdeme. V hodinách angličtiny se u nás mluví převážně anglicky.
  • ŘADA AKTIVIT MIMO ŠKOLU Neustále hledáme příležitosti, jak v rámci různých projektů vystoupit mimo školní zdi.

Co ve ScioŠkole
zaručeně nečekejte

  • ZNÁMKY Hodnotíme slovně a důraz klademe na sebehodnocení.
  • TUNY DOMÁCÍCH ÚKOLŮ Domů si někdy děti nosívají týdenní práci - kterou zvládnou převážně samy - z důvodu procvičení a plánování - od 4. třídy výše a pouze v matematice. Mají prostor si tuto práci udělat už ve škole i s dopomocí průvodce. Děti se speciálními potřebami procvičují někdy doma po dohodě speciálního pedagoga s rodiči.
  • BIFLOVÁNÍ Znalosti se snadno zapomenou. A dneska i najdou na internetu, když ovšem víte jak. Zaměřujeme se proto na to, aby si děti základní věci jako pravopis zvnitřnily a naučily do hloubky. Daní za to je skutečnost, že možná nikdy neuslyší o ruchovcích, a nedostanou tak možnost informace o nich vytěsnit lumírovci.
  • POUZE ZÁBAVU Děti se někdy učí formou hry, ta dává smysl v kontextu aktivit a utužuje skupinu. Zároveň vedeme děti k tomu, aby vykračovaly ze své komfortní zóny učení a poznávaly tak nové věci a trénovaly dovednosti.
  • 45MINUTOVÉ HODINY A ZVONĚNÍ Učíme v blocích, které dávají smysl. Přestávka nebo konec lekce nastává  okamžiku, kdy opadá pozornost a další práce nedává smysl..
  •  ROZDĚLENÍ NA PŘEDMĚTY Samostatně vyčleněné hodiny mají především čeština, matematika a angličtina – u nich to totiž dává smysl. Ostatní obory se různě prolínají celým vzdělávacím procesem, zejména praktickými projekty v rámci předmětu Svět v souvislostech.

Jak to na ScioŠkolách běžně chodí?

 

ŠKOLNÍ DRUŽINA / KLUB

Děti si mohou vybírat z nabídky aktivit – kroužků.  Některé kroužky můžou vést i děti. Aktivity nabízejí dětem “klubáci” – lidé se zkušenostmi s prací a vztahy s dětmi různého věku. Samozřejmostí je i klidová zóna pro ty žáky, kteří chtějí odpočívat nebo si číst.

SMÍŠENÉ TŘÍDY

Základní sociální jednotkou ScioŠkoly, namísto běžné třídy, kde jsou děti stejného věku, je trojročí nebo věkovka, která  sdružuje děti napříč věkovým spektrem. V ní probíhá vrstevnické učení bez vzájemného porovnání. Každé trojročí má své dva domovské průvodce, kteří jsou zároveň mentory dětí. Počet dětí v trojročí je různý, maximum je 24 dětí. V současné době máme nejmenší trojročí se sedmi žáky a nejvyšší počet dětí v trojročí je 19. 

PŘEDMĚTY

Z klasických předmětů máme zachovaný český jazyk, matematiku, anglický jazyk a tělocvik. Propojení ostatních předmětů v předměty Kompetence, Semináře a Kurzy umožňuje žákům pohlížet na svět a lidskou společnost více globálně. Učíme děti Sciocíle a kompetence nezbytné pro šťastný život. Matematické dovednosti si děti osvojují s výukou orientovanou na budování schémat podle prof. Milana Hejného. V českém jazyce uplatňujeme tvůrčí psaní a rozvíjíme  především komunikační dovednosti. Anglický jazyk je více zaměřen na ústní komunikaci. Nelpíme tolik na znalosti gramatiky, protože naším cílem je domluvit se a nebát se jazyk používat. Pracujeme s rodilými mluvčími. Jako druhý jazyk máme španělštinu.

SHROMÁŽDĚNÍ

Jednou týdně se scházíme na školním shromáždění, kde vytváříme společný prostor pro bezpečné vyjádření svých potřeb, názorů, podnětů ke změnám, nesouhlasů s otázkami týkajícími se školy či vztahů ve škole. Ustanovujeme si zde nová pravidla či nefungující pravidla měníme. Je to i místo, kde řešíme stížnosti a máme právo hlasovat. Každý hlas má stejnou váhu bez ohledu na věk. 

PROJEKTY

Kromě klasických předmětů máme jeden speciální s názvem svět v souvislostech, kde využíváme projektů k rozvíjení klíčových kompetencí. Jejich délka je zpravidla 3 týdny, kdy dochází k jejich zhodnocení a prezentování v kolejích. Projekty nevnímáme pouze z pohledu klasického projektového vyučování, kdy je třeba dojít k nějakému konkrétnímu cíli, něco vytvořit. Někdy je i cesta naším cílem. A tak zkoumáme, bádáme, hrajeme si a experimentujeme, abychom na našem konci došli k další otázce, na kterou neznáme odpověď.